Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014



ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ                                                Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα  Γ΄
Σχολ. Έτος 2013-2014                                                            Ονομ/μο:___________________
                                                                                                  Ημερ/νία: 17/02/2014
                             ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΔΥΟ (2) ΩΡΩΝ Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
Α. Κείμενο:
Οι γυναίκες δεν έχουν τις ευκαιρίες που έχουν οι άντρες!»
" Κύριε πρόεδρε, όταν μια νέα γυναίκα αποφοιτά από το κολέγιο και αρχίζει να αναζητεί εργασία, είναι πιθανό να βρεθεί μπροστά σε μια απογοητευτική ή ακόμη και εξευτελιστική εμπειρία. Όταν θα μπει σε ένα γραφείο για μια συνέντευξη, η πρώτη ερώτηση που θα της τεθεί είναι «ξέρεις να δακτυλογραφείς;». Γιατί είναι αποδεκτό για τις γυναίκες να είναι γραμματείς, βιβλιοθηκάριοι και δασκάλες, αλλά απολύτως απαράδεκτο για αυτές να είναι μάνατζερ, διευθυντές, γιατροί, δικηγόροι και μέλη του Κογκρέσου.
Η ανείπωτη υπόθεση είναι ότι οι γυναίκες είναι διαφορετικές. Δεν διαθέτουν διοικητική ικανότητα, μεθοδικά μυαλά, σταθερότητα, αρχηγικά προσόντα και είναι πολύ συναισθηματικές.
Σαν μαύρο άτομο, η φυλετική προκατάληψη δεν μου είναι άγνωστη. Η αλήθεια είναι όμως ότι στον πολιτικό κόσμο έχω πολύ συχνότερα υποστεί μεροληπτικές συμπεριφορές επειδή είμαι γυναίκα παρά επειδή είμαι μαύρη. Η προκατάληψη εναντίον των μαύρων καθίσταται απαράδεκτη, αν και θα χρειαστούν χρόνια για την εξάλειψή της. Είναι καταδικασμένη όμως γιατί, αργά, η λευκή Αμερική αρχίζει να παραδέχεται πως [η προκατάληψη] υπάρχει. Η προκατάληψη εναντίον των γυναικών είναι ακόμη αποδεκτή. Υπάρχει πολύ λίγη κατανόηση, προς το παρόν, για την ανηθικότητα που περιέχεται στη διπλή μισθολογική κλίμακα και στην κατάταξη των περισσότερων από τις καλύτερες δουλειές σαν «για άντρες μόνο».
Είναι αλήθεια ότι μέρος του προβλήματος υπήρξε το γεγονός πως οι γυναίκες δεν έχουν υπάρξει επιθετικές στην απαίτηση των δικαιωμάτων τους. Υποτάχτηκαν στην καταπίεση και, πολλές φορές, συνεργάστηκαν μαζί της. Αποδέχτηκαν το γεγονός πως ως γυναίκες ήδη προστατεύονται από τον νόμο και δεν χρειάζονται νομοθεσία Τώρα όμως υπάρχει μια συναίσθηση της κατάστασης, ειδικά ανάμεσα στο νεαρότερο τμήμα του πληθυσμού. Οι υπάρχοντες νόμοι δεν είναι επαρκείς για την εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων για τις γυναίκες
Είναι προφανές ότι υπάρχει μεροληψία. Οι γυναίκες δεν έχουν τις ευκαιρίες που έχουν οι άντρες. Επαρκής απόδειξη αυτού είναι το πλήθος των γυναικών σε χαμηλότερους μισθούς, ταπεινές, μη αμειβόμενες δουλειές και η απίστευτη έλλειψή τους σε ανωτέρου επιπέδου δουλειές. Και οι γυναίκες που δεν προσαρμόζονται στο σύστημα, που προσπαθούν να συγκρουστούν με τα αποδεκτά πρότυπα, στιγματίζονται σαν «παράξενες» και «μη θηλυκές». Το γεγονός είναι πως μια γυναίκα που φιλοδοξεί να γίνει πρόεδρος του συμβουλίου ή μέλος του κοινοβουλίου, το κάνει για ακριβώς τους ίδιους λόγους όπως κάθε άντρας.
 Σχετικά με την ειδική προστασία για τις εργαζόμενες γυναίκες, δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε να χρειάζεται. Οι γυναίκες δεν χρειάζονται προστασία που δεν έχουν ανάγκη και οι άντρες. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι νόμοι που θα προστατεύουν τους εργαζόμενους ανθρώπους, που θα τους εγγυώνται δίκαιη αμοιβή, ασφαλείς συνθήκες εργασίας, προστασία ενάντια στην αρρώστια και στις απολύσεις, και πρόνοια για αξιοπρεπή, άνετη σύνταξη. Άντρες και γυναίκες χρειάζονται αυτά τα πράγματα εξίσου. Το ότι το ένα φύλο χρειάζεται προστασία περισσότερο από το άλλο είναι ένας μύθος της ανδρικής υπεροχής, τόσο γελοίος και ανάξιος σεβασμού όσο και οι μύθοι της λευκής υπεροχής."
Β. Ερωτήσεις – Ασκήσεις.
1 α) Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο για κάθε παράγραφο του κειμένου. ( μον. 1)
       Να αποδώσετε το παραπάνω κείμενο περιληπτικά σε 80 λέξεις. ( μον. 1,5)
  β) Ποια μορφή ρατσισμού θεωρεί η ομιλήτρια πιο σημαντική και γιατί;. ( μον. 1,5)
      Η σκέψη της ομιλήτριας προχωρά από το ειδικό προς το γενικό ( επαγωγικά) ή από το γενικό προς το ειδικό (παραγωγικά); Η απάντησή σας να βασίζετε σε στοιχεία του κειμένου. ( μον. 1)
  γ) Να χαρακτηρίσετε ως προς το είδος και το συντακτικό τους ρόλο τις υπογραμμισμένες προτάσεις του κειμένου.          ( μον. 2,5)
 δ)  Να βρείτε τα συνώνυμα των παρακάτω λέξεων       (μον. 2,5)
προστασία

ανάξιος

επαρκείς

δουλειές

αρχίζει

αρρώστια

φιλοδοξεί

αναζητεί

εξάλειψη

υποτάχτηκαν


Β. Παραγωγή λόγου.
Γράψτε ένα κείμενο (3 παραγράφων) επιχειρηματολογίας, όπου θα υποστηρίζετε το δικαίωμα των ανθρώπων στην ισότητα αλλά και τη διαφορετικότητα. Η αφορμή σας να είναι οι νέοι και συγκεκριμένα οι συμμαθητές σας που είναι παιδιά μεταναστών και αυτοί που είναι εγκλωβισμένοι σε ένα παρατσούκλι. Να επικεντρωθείτε στις συνέπειες και στους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων ρατσισμού.
                                                                                                                                              (μον. 10)
                                                       Καλή επιτυχία!!!
                                                                                                             Η εισηγήτρια
                                                                                                       Ελένη Αντζουλάτου (ΠΕ02)

1 σχόλιο:

  1. Best No Deposit Bonus Codes in India - Herzamanindir.com
    5 steps1.Visit the official https://septcasino.com/review/merit-casino/ website of 바카라 사이트 No Deposit India.
    Benefits of 출장샵 using a no deposit bonus.
    Benefits of using a no deposit 1xbet login bonus.
    Benefits of using a no deposit bonus.
    Online Sincere Accessory gri-go.com domain www.online-bookmakers.info

    ΑπάντησηΔιαγραφή